FÅ SKRÆDDERSYEDE REJSER AF DIN PERSONLIGE REJSEKONSULENT

Skriv til os eller ring på 70 270 370 for at høre mere!

Information om din rejse og coronavirus

Til dig, der overvejer at rejse, men ikke har bestilt endnu

Køb af rejser – husk rejseforsikring med afbestillingsforsikring

Vi er opmærksomme på, at der på grund af den nuværende situation er mange, der er nervøse for bestilling af kommende rejser. Sundhed og sikkerhed kommer i første række, og derfor er det afgørende for os, at vores rejsende igennem hele processen føler sig tryg.

Derfor tilbyder vi Hannibals tryghedsgaranti for rejser i 2021. Med vores tryghedsgaranti har du mulighed for at starte planlægningen af din rejse i 2021 og samtidig være dækket af vores ret til fri afbestilling, hvis din destination er orange hos Udenrigsministeriet 31 dage før afrejse.

For at du fortsat kan planlægge din kommende ferie med ro anbefaler vi desuden, at du køber en god rejseforsikring med afbestillingsforsikring – for eksempel fra Gouda. Gouda har i forbindelse med coronavirussen udvidet sin dækning, så man kan være tryg frem mod en rejse.

Gouda tilbyder dækning, hvis du bliver sat i karantæne før afrejse eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og forhindres i at rejse hjem på oprindelig dato. Du kan læse mere om Goudas dækning her.

Til dig, der allerede har bestilt en rejse

Hvordan skal jeg forholde mig op til min rejse?

Først og fremmest kan du være helt tryg ved, at vi naturligvis holder øje med udviklingen på vores rejsemål både før og under din rejse. Det vil også sige, at vi selvfølgelig kontakter dig, hvis der opstår en situation, som kan få indflydelse på dine rejseplaner.

Vi har samarbejdspartnere på alle vores destinationer, der er helt opdaterede ift. den gældende situation, og derudover følger vi selvfølgelig Udenrigsministeriets anvisninger og rejsevejledninger.

Bliver min rejse annulleret / Kan jeg afbestille min rejse?

Vi følger som sagt Udenrigsministeriets anvisninger og rejsevejledninger. Det vil sige, at hvis din rejsedestination er i orange hos Udenrigsministeriet kort før din afrejse, så annullerer vi automatisk din rejse.

Da rejsevejledningerne hyppigt ændres, kan man ikke vederlagsfrit afbestille en rejse, der ligger længere fremme i tiden. Situationen udvikler sig hele tiden, og derfor kan vi ikke træffe beslutning om afbestilling flere uger eller måneder forud. Vi holder løbende øje med nye anbefalinger fra Udenrigsministeriet og tager stilling til kommende rejser på den baggrund. Det vil sige, at hvis vi kan se, at din rejse ikke kan gennemføres, når der er 7 dage til afrejse, så kontakter vi dig for at påbegynde afbestilling.

Ønsker du alligevel at afbestille, selvom din rejse ligger mere end 7 dage ude i fremtiden, sker det efter vores generelle bestemmelser.

Kan jeg ombooke min rejse til et senere tidspunkt?

Vi oplever mange kunder, der ønsker at gennemføre deres rejse, men er bekymret for, hvorvidt det bliver muligt i de kommende måneder. Derfor tilbyder vi allerede nu at se på mulighederne for at ombooke rejser i de kommende måneder til et senere tidspunkt. Vi kan desværre ikke garantere, at det er muligt at ombooke rejsen, da vi er afhængige af flyselskaber, hoteller osv. Vi vil dog gøre alt, hvad der står i vores magt, for at flytte jeres rejse, så I får den ferie, I har glædet jer til. Alle vores samarbejdspartnere er opmærksomme på, at det er en ekstraordinær situation vi står i, og derfor oplever vi generelt ekstra god samarbejdvilje fra alle parter. Ved at ombooke rejsen fremfor at afbestille rejsen støtter man samtidig vores lokale leverandører, der mange steder i verden er hårdt trængte.

Hvordan skal jeg forholde mig inden og under rejsen

Som udgangspunkt kan man ligeså godt indstille sig på, at man skal kunne fremvise en negativ coronatest, når man checker ind på sin flyafgang. Det gælder både på ud- og hjemrejse. Derudover skal man bære mundbind på flyveturene.

Sundhedsstyrelsens generelle anbefalinger for at undgå smitte med coronavirus (eller andre vira) gælder både som et godt regelsæt i Danmark såvel som, når man rejser:

  1. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  2. Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder
  3. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
  4. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  5. Hvis du er ældre eller kronisk syg – hold afstand og bed andre tage hensyn

Vi er naturligvis ikke herre over lokale forhold. Vi kan altså ikke garantere, at der ikke kan ske ændringer i din rejseplan, hvis for eksempel en attraktion lukker ned for besøgende, eller i forholdene på dit hotel, hvor fx et træningscenter eller en pool kan blive lukket ned. Derudover er brugen af mundbind ofte et krav ved større attraktioner og i offentlige rum på mange destinationer. Til gengæld har vi et utroligt stærkt netværk af betroede samarbejdspartner, der sætter os i stand til at tilpasse os situationen bedst muligt. Derfor kan du være sikker på, at vi vil gøre alt for at din rejse bliver fyldt med gode oplevelser under alle omstændigheder.

Vi anbefaler desuden, at du downloader Udenrigsministeriets app Rejseklar. Her vil du løbende kunne holde dig informeret ift. lokale forhold og beskeder fra de danske myndigheder. Er du ude at rejse anbefaler Udenrigsministeriet desuden, at du tilmelder dig Danskerlisten - og husker at afmelde dig, så snart du kommer hjem.

 

Diverse nyttige link

Sunhedsstyrelsen

Udenrigsministeriets rejsevejledninger

De danske myndigheders side om Corona på politiets hjemmeside