FÅ SKRÆDDERSYEDE REJSER AF DIN PERSONLIGE REJSEKONSULENT

Skriv til os eller ring på 70 270 370 for at høre mere!

Information om din rejse og coronavirus

Til dig, der allerede har bestilt en rejse

Hvordan skal jeg forholde mig op til min rejse?

Først og fremmest kan du være helt tryg ved, at vi naturligvis holder øje med udviklingen på vores rejsemål både før og under din rejse. Det vil også sige, at vi selvfølgelig kontakter dig, hvis der opstår en situation, som kan få indflydelse på dine rejseplaner.

Vi har samarbejdspartnere på alle vores destinationer, der er helt opdaterede ift. den gældende situation, og derudover følger vi selvfølgelig Udenrigsministeriets anvisninger og rejsevejledninger.

Bliver min rejse annulleret / Kan jeg afbestille min rejse?

På nuværende tidspunkt fraråder Udenrigsministeriet alle unødvendige rejser frem til og med d. 31. maj 2020. Derfor har vi tilbudt alle kunder i denne periode muligheden for ombooking til et senere tidspunkt - såfremt de ønsker det. Alternativt starter vi afbestilling af en given rejse, når der er 7 dage til afrejse, hvis rejser til det pågældende land stadig frarådes af Udenrigsministeriet.

Folketinget vedtog d. 26. marts 2020 en ændring af rejsegarantifondsloven, som udvider Rejsegarantifondens formål i ekstraordinære situationer, der påvirker væsentlige dele af rejsebranchen. Der er efterfølgende foregået et stort politisk arbejde, som skal sikre dækning til kunder og bureauer.

Lovændringen betyder, at rejsegarantifonden dækker pakkerejser i perioderne 13. marts - 13. april og 14. april - 10. maj, der er blevet afbestilt/annulleret i forbindelse med, at Udenrigsministeriet i sine rejsevejledninger frarådede ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination som konsekvens af Covid-19. Man kan læse mere om Rejsegarantifondens dækning i forbindelse med Covid-19 på Rejsegarantifondens hjemmeside.

På nuværende tidspunkt kan du altså ikke vederlagsfrit afbestille din rejse, hvis du har afrejse efter 1. juni 2020. Situationen udvikler sig hele tiden, og derfor kan vi ikke træffe beslutning om afbestilling flere uger eller måneder forud. Vi holder løbende øje med nye anbefalinger fra Udenrigsministeriet og tager stilling til forårets rejser på den baggrund. Det vil sige, at hvis vi kan se, at din rejse ikke kan gennemføres, når der er 7 dage til afrejse, så kontakter vi dig for at påbegynde afbestilling.

Ønsker du alligevel at afbestille, selvom din rejse ligger mere end 7 dage ude i fremtiden, sker det efter vores generelle bestemmelser.

Kan jeg ombooke min rejse til et senere tidspunkt?

Vi oplever mange kunder, der ønsker at gennemføre deres rejse, men er bekymret for, hvorvidt det bliver muligt i de kommende måneder. Derfor tilbyder vi allerede nu at se på mulighederne for at ombooke rejser i de kommende måneder til et senere tidspunkt. Vi kan desværre ikke garantere, at det er muligt at ombooke rejsen, da vi er afhængige af flyselskaber, hoteller osv. Vi vil dog gøre alt, hvad der står i vores magt, for at flytte jeres rejse, så I får den ferie, I har glædet jer til. Alle vores samarbejdspartnere er opmærksomme på, at det er en ekstraordinær situation vi står i, og derfor oplever vi generelt ekstra god samarbejdsvilje fra alle parter.

Hvordan skal jeg forholde mig under rejsen?

Sundhedsstyrelsens generelle anbefalinger for at undgå smitte med coronavirus (eller andre vira) gælder både som et godt regelsæt i Danmark såvel som, når man rejser:

  1. Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  2. Host eller nys i dit ærme – ikke dine hænder
  3. Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
  4. Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  5. Hvis du er ældre eller kronisk syg – hold afstand og bed andre tage hensyn

Vi er naturligvis ikke herre over lokale forhold. Vi kan altså ikke garantere, at der ikke kan ske ændringer i din rejseplan, hvis for eksempel en attraktion lukker ned for besøgende. Til gengæld har vi et utroligt stærkt netværk af betroede samarbejdspartner, der sætter os i stand til at tilpasse os situationen bedst muligt. Derfor kan du være sikker på, at vi vil gøre alt for at din rejse bliver fyldt med gode oplevelser under alle omstændigheder.

Vi anbefaler desuden, at du downloader Udenrigsministeriets app Rejseklar. Her vil du løbende kunne holde dig informeret ift. lokale forhold og beskeder fra de danske myndigheder. Er du ude at rejse anbefaler Udenrigsministeriet desuden, at du tilmelder dig Danskerlisten - og husker at afmelde dig, så snart du kommer hjem.

Til dig, der overvejer at rejse, men ikke har bestilt endnu

Køb af rejser – husk rejseforsikring med afbestillingsforsikring

Vi er opmærksomme på, at der på grund af den nuværende situation er mange, der er nervøse for bestilling af kommende rejser. Sundhed og sikkerhed kommer i første række, og derfor anbefaler vi alle vores rejsende at følge Udenrigsministeriets anvisninger. Udenrigsministeriet har frarådet alle unødvendige rejser frem til og med d. 13. april 2020. Følg med på Udenrigsministeriets hjemmeside.

For at du fortsat kan planlægge din kommende ferie med ro anbefaler vi, at du køber en god rejseforsikring med afbestillingsforsikring – for eksempel fra Gouda. Gouda har i forbindelse med coronavirussen udvidet sin dækning, så man kan være tryg frem mod en rejse.

Gouda tilbyder dækning, hvis du bliver sat i karantæne før afrejse eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og forhindres i at rejse hjem på oprindelig dato. Du kan læse mere om Goudas dækning her.

Særlige ombookingsmuligheder ved flyselskaber

En række flyselskaber har desuden givet særlige muligheder for gratis ombooking af flyrejser ved bookinger foretaget i den nuværende periode: Herunder tæller blandt andet KLM/Air France, SAS, British Airways, Qatar Airways med flere. Regler og vilkår varierer fra selskab til selskab. Vi står selvfølgelig klar til at rådgive om flyselskabernes forskellige regler og vilkår.

Diverse nyttige link

Sunhedsstyrelsen

Udenrigsministeriets rejsevejledninger

De danske myndigheders side om Corona på politiets hjemmeside